پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۸۲۰
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
همزمان با چهارم اکتبر روز جهانی حیوانات، جمعی از فعالان محیط زیست و حامیان حیات وحش که در اعتراض به عملکرد این سازمان در عدم توجه به حیات وحش و ضرب و شتم یک توله خرس در گلستان توسط مأموران محیط زیست در مقابل این سازمان تجمع کرده بودند با برخورد قهرآمیز مأموران و عوامل حراست سازمان از پردیسان اخراج شدند. خبرگزاری مهر روز گذشته گزارش داد: «تجمع فعالان محیط زیستی در اعتراض به کشتن توله خرس گلستان، با برخورد تند مأموران حراست سازمان حفاطت محیط زیست مواجه شد.»

شعار سالهمزمان با چهارم اکتبر روز جهانی حیوانات، جمعی از فعالان محیط زیست و حامیان حیات وحش که در اعتراض به عملکرد این سازمان در عدم توجه به حیات وحش و ضرب و شتم یک توله خرس در گلستان توسط مأموران محیط زیست در مقابل این سازمان تجمع کرده بودند با برخورد قهرآمیز مأموران و عوامل حراست سازمان از پردیسان اخراج شدند. خبرگزاری مهر روز گذشته گزارش داد: «تجمع فعالان محیط زیستی در اعتراض به کشتن توله خرس گلستان، با برخورد تند مأموران حراست سازمان حفاطت محیط زیست مواجه شد.»

به گزارش تسنیم منتقدان به عملکرد سازمان محیط زیست که دست‌نوشته‌هایی همانند«آقای کلانتری! یوز را دریابید...»، «با مسئولان حیات وحش گلستان برخورد قاطع کنید»، «آمران بیهوشی مرگبار خرس گلستان را مقصر می‌دانیم نه محیط‌بانان را» در دست داشتند، نامه‌ای را خطاب به عیسی کلانتری با خود به همراه آورده بودند تا خواسته هایشان را به اطلاع رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برسانند. در بخشی از این نامه که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته آمده بود: «اکنون که ریاست سازمان حفاظت محیط زیست به رئیسی با تجربه مدیریتی قابل توجه سپرده شده، امیدواریم تغییراتی اساسی در بدنه معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست و عملکرد آن با حذف عناصر بی‌کفایت و نالایق در ادارات استانی ایجاد شود و این تغییرات در سایه نظارت تیزبینانه اداره کل بازرسی به جلوگیری از نابودی بقایای حیات وحش این سرزمین بینجامد.» اما قبل از اینکه معترضان فرصت یابند با نماینده سازمان محیط زیست به گفت‌و‌گو بپردازند با برخورد تند مأموران و عوامل حراست، از پارک پردیسان بیرون رانده شدند.

در همین حال ساعاتی بعد از این اجتماع؛ روابط عمومی سازمان محیط زیست اعلام کرد که با حکم رئیس سازمان محیط زیست، امیر عبدوس به سمت مدیرکلی محیط زیست استان گلستان منصوب شده است. عملکرد اسماعیل مهاجر و غلامرضا کریمی که پیشتر مدیرکلی و سرپرستی محیط زیست این استان را بر عهده داشتند در سه ماه گذشته موجی از اعتراضات را در بین فعالان محیط زیست و حتی داخل سازمان برانگیخته بود که نهایتاً به برکناری هر دونفر منجر شد.
فعالان محیط زیست بعد از اجتماع روز گذشته با صدور بیانیه‌ای در فضای مجازی خطاب به سازمان محیط زیست اعلام کردند: تا پیش از این، برگزاری تجمعات مسالمت‌آمیز، به ویژه به منظور حمایت از حیوانات شهری در برابر سازمان محیط زیست نه تنها بلامانع بود بلکه با استقبال مقام اول این سازمان هم مواجه می‌شد. اما برخورد هرچند توهین‌آمیز ولی قانونمدارانه امروز سازمان را که دقایقی بعد با برکناری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان در پی حادثه تلخ مرگ خرس گلستان همراه شد به فال نیک گرفته و امیدواریم، این رفتار قانونمدارانه، را نه فقط در برابر افرادی که دلسوزانه در برابر سازمان گرد آمده‌اند بلکه در برابر متخلفان، مسئولان نالایق و مرتکبان تخلفات اداری هم شاهد باشیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه ایران ، تاریخ انتشار 13 مهر 96، کدمطلب:202462، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین